onsdag 26 mars 2008

Tänk om alla dagar var som denna

Efter skjutdörrarna åkte jag hem till mina föräldrar och åt lunch. Min syster kom hem från Lund igår kväll, min bror är ledig från lumpen, mamma är ledig och pappa kom hem och åt lunch hemma. Har ingen aning om när det hände senast. Skulle lägga upp bilder om det inte var för anonymiteten då…
Efter lunch fikade jag på stan med två kompisar som är hemma på påsklov från Gotland och Umeå – nice! Andra dagen i rad på samma café. Igår åt jag voffla på samma ställe med min mamma. Ägaren var imponerad över att jag kunde namnet på deras röda te som jag ville ha. Och konstnären som har sina tavlor upphängda på detta café kom fram och pratade med mig. Då kan man väl kalla sig stammis, även fast det säkert var ett halvår sedan man var där sist före denna vecka?!
Efter fikat skulle jag åka hem och sy gardin, det var tanken. Men först skulle jag hitta en sjal. Det råkade bli fem stycken! (Dock därav tre second hand) plus en skjorta, en tunika och en topp som jag ska ha på 30-årsfest #2 på lördag. ”Är det där 80-talet” sa min man ironiskt om toppen. Helt rätt! It was acceptable in the 80s. So even now ;)
Btw har jag gått omkring hela dagen och känt mig jättesnygg i min skinnjacka. Första dan jag hade den utanför huset. Det var svinkallt, fast mest om öronen, och det har ju inte med jackan att göra.., Och snygg var jag :D (Oj, vad dryg jag har börjat låta, men jag menar det helt uppriktigt). Jag är inte dryg, jag är nöjd. Med rätta.

Inga kommentarer: