onsdag 26 mars 2008

På tal om 30-årsfest

På tal om 30-års fest. Jag har ju aldrig nämnt något om 30-årsfesten vi hade dagen före dagen. Vi hade hyrt ett relax och spa-ställe med kök och bar och matplats. Jag stod för cateringen, med viss hjälp av min mamma, och det blev precis så bra som man vill att något ska bli. Förutom att flera stycken som sagt att de skulle komma meddelade typ tre dagar innan ”att de skulle ha barnen”. ”Att deras tjejer skulle göra något den kvällen” och liknade toffelursäkter. Som en av dem uttryckte det eftersom flera hade samma ursäkt samtidigt: ”vi är ett gäng filttofflor allihopa”. Jepp, filttofflor är ni allihopa, allihopa, allihopa! Men det blev fler melonbitar och mer plats i bubbelpoolen åt oss, so I don’t mind. Oo vad jag njöt av livet som icke-förälder hela kvällen! Och plockade ”Best-Wife-in-Show-poäng gjorde jag också ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad du skriver? När ska jag hinna läsa allt detta mellan tentamena?!?!

By the way 1: Det heter inte anonym, det heter konfidentiel (tror det var så det stavades ;) )En anonnym person har du aldrig träffat och jag hoppas du träffast din familj innan? Annars blir jag mäkta förvirrad över vem den där mannen är som sade sig vara din far?!?!
BTW 2: Vid beställning av varor, kolla alltid leveranstid och höjd på sakerna du beställt, kissade nästan på mig av skratt när jag läste det!!!
BTW 3: Det kändes skönt att vi hade ett legitimt skäl att frånvara vid 30-årsfesten, annars hade vi blivit uthänga här som en del av den där barnmaffian, de som alltid använder sitt barn som ursäkt!! Så lessamt!
BTW 3: Hur mycket kan man shoppa på en månad???
Imorrn ere shopping i Västerås som gäller, ser fram emot ert besök här, förhoppningsvis snart? ;)