söndag 2 mars 2008

Mission: Secret Purchase

Nu återstår bara själva inköpet att skinnjackan vilket är lite svårare. Eftersom vi är gifta och har delad ekonomi och min man nyss har betalat räkningarna och dragit pengar från mitt konto vet han exakt hur mycket pengar jag har där. Och det är inte helt otroligt att han kommer att kolla mitt kontoutdrag under de två veckorna som är kvar till 30-års dagen. (Detta är för övrigt en av de stora nackdelarna med att vara gift, vilket dock i övrigt rekommenderas varmt, men det är jättesvårt att ha några hemligheter. Överraskningar är i stort sett omöjliga. Man vet allt om vad den andra gör alltid. Enda anledningen till att jag kan gå på stan imorgon utan att han kommer att misstänka något är att jag är ledig, och att jag ändå måste ner på stan för att lämna igen mattan vi har lånat hem och betala den vi ska behålla). (Sjukt lång och onödig parantes, jag vet). Och om han skulle kolla mitt kontoutdrag och denna specifika summa från denna specifika affär är dragen kommer jag att vara avslöjad. Därför tänker jag involvera svärmor i uppdraget. Jag ska försöka låna pengar av henne. Då kan han inte märka något.

Inga kommentarer: