onsdag 26 mars 2008

Det är farligt att promenera

Jag har varit så bra i ryggen så länge nu! Helt fantastiskt! Avslappningsträningen jag har hållit på med har verkligen gjort så att jag har fått ner min grundspänningsnivå! Och det har gjort att jag har kunnat träna och det har lett till att jag har byggt upp musklerna mer så nu är min rygg relativt stark och bra! Häromveckan var jag till skolans massör. Jag hade inte varit där sedan i våras eftersom massagetiderna aldrig har stämt med mitt schema. Han var helt förundrade över min rygg! "Man tror inte att det är samma rygg!" sa han. "Jag vet inte hur jag ska beskriva hur det var förrut. Det var som ett månlandskap av knutar. Det går ju som inte ens behandla när det är så där". - Talkning about progress!!
Men säg den lycka som varar, igår promenerade jag till skomakarn fram och tillbaka och så halkar jag på vår uppfart, men jag ramlar inte, utan jag bara viftar till med armen för att hitta balansen och så hör jag hur det knakar... Så nu är något väldigt fel. Hur det är möjligt förstår jag inte, men tydligen behövs det inte så mycket.
Ringde till kiropraktiern imorse och det såg inte ljust ut. Första lediga tiden var den 14/4! Så hon skrev upp mig på en återbudslista. Sedan gick det fem minuter så ringde han upp. Jag får komma imorgon bitti! Det fanns ingen tid då, men han "trollade med knäna" som han uttryckte det. Jag har värdens bästa kiropraktiker!!
Kakpoäng till mig, för att jag för första gången bokat tid på en gång jag fått ont!
Kaka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

den där kiropraktorn, är han också en hottie? nu är det ju bara att köra på med styrketräning och yoga. i sommar ska vi träna ihop tycker jag. jag behöver muskler och mindre fett.

Glamour Teacher sa...

nja...inte som garderobsdörrsförsäljaren.