fredag 7 mars 2008

Ont det gör ont

Ont gör det
Att ha förlorat en vän .
En av dom bästa. Kanske den bästa?
Jag önskar önskar önskar att det gick att ändra på. Att det gick ändå.
Ofta får jag hejda mig när impulsen tar över.
Jag vill försöka ändå, fast jag vet att jag inte får.
Svårt, att veta vad det bästa är
När känslorna säger något annat.
Jag tycker om att vara barnsligt naiv
Det är en frihet i det.
I fortsättningen ska jag tänka mig noga för
så jag inte hamnar i detta igen.
Livet blir tomt, fast inte tomt som innan.
Man har minnena kvar.
Som Tennyson sa:
‘Tis better to have loved and lost
than never to have loved at all”.
Sant, men hårt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar som det finns något att prata om när jag kommer hem iaf.

Peppen sa...

Hej, gumman!
Fin dikt. Vad som ligger på hjärtat just nu?
xoxo

Anonym sa...

Hva har skjedd?