tisdag 4 mars 2008

Mission Accomplished

Pajen var dyrare än jag mindes. Hade inte tagit ut nog med kontanter… När jag stod och funderade hur mycket jag skulle ta på kortet föreslog han ”1500 kontant och resten på kortet?” och sedan ”Ni har gemensam ekonomi.” Lite halvkonstigt… Och ”Vad generös du är!” två gånger så att jag nästan ångrade mig. Men det ska ju vara lite extra när man fyller jämt. Det är bara det att vi ju ska handla och laga mat till två fester denna månad. Börjar nästan ångra att vi har utlovat middagsbuffé, har nästan inga pengar kvar nu och det är bara den 4e i månaden… Jag får dessutom lön den 27e varje månad, så det är ganska länge kvar… Blir till å nalla ur sparkontot. Kan man väl få göra när maken fyller 30? Det händer ju inte så ofta.
Lite märkligt tyckte jag det var att expediten pratade med mig som om han kände mig. Nog för att vi bor i en liten stad men… Risken finns för att han kommer ihåg mig från när jag skulle köpa skor på butiken han jobbade på innan, för några år sedan. Tror faktiskt det, för att han brukar nicka när vi har möts på stan. Även fast jag inte köpte några skor. Men nu har jag i alla fall handlat av honom!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men guuuu vad du shoppar?!?! hehe
Finns det någon gräns?

Läste precis ditt inlägg kring "Empty Room ersätter Bleeding Love", och vadå patetiskt? Jag skriver ju detsamma, iofs professionellt nu så det e fanimej glamourpoäng!!! ;)
Vad sägs om detta: Fredagen den 14:e mars skall vi hämta ut våra pressleg till schlagerfinalen, se genrepet och ta lite bilder på artisterna. På lördagen blir det schlager med övriga pressen och intervjuer innan vi skall gå på efterfesten med kändisarna och dricka gratis skumpa och bara njuta!!! VAD SÄGS OM DET? hehe

//Kristian