måndag 19 november 2007

Pubkväll i Flarken

Hälsade på några kära vänner i Flarken i lördags och blev meddragna på pubkväll på folket hus. Allting som händer i små byar händer i folket hus, eller möjligtvis i bönhuset, eller i idrottsklubbens samlingslokal, om det finns någon. Nu var det i folkets hus det hände. Pubkvällen alltså.

Ett band spelade covers på härliga 50- och 60-tals låtar, men man kan nog inte säga att de gjorde dem rättvisa. Sångaren i bandet hade skinnväst, var i 45-års ålder och inte särkilt haj på engelska eller på texterna för den delen heller. Så han läste mest innantill. Men det verkade ingen bry sig om. Alla (förrutom jag och mitt sällskap) dansade så att svetten lackade. För vem bryr sig om att sångaren inte uttalar allting rätt på ett ställe där det står SPRIT 40 kr på den handskrivna prislistan? Ja...vi som hoppade SPRITen och undervisar i engelska!

Dessutom hade jag en fd elev där! Han hade dock åldrats rätt hårt, han såg ut att vara ungeför 10 år äldre än mig (och det var det inte bara jag som tyckte)...

Inte särskilt många glamourpoäng, nej. Men sällskapet var i alla fall trevligt!

Inga kommentarer: