söndag 11 november 2007

Glamour Saturday: Julgalan

Glamourpoäng: 118, minst.

Absoult mer framgångsrik kändis-spotting i Skellefteå än i Stockholm!
Var på Julgalan igår och åt årets första julbord och lyssnade på en massa bra artister bla Linda Sundblad, Andreas Johnsson, Richard Street ur The Temptations, Markoolio, Markus Fagervall, Bounce, Sonja Aldén, Brolle, Jerry Williams mfl.

Efter showen åkte vi ner till Station 8, och så gjorde även alla artisterna. Kul att se Linda Sundblad, Markus Fagervall och Bounce-gänget släppa loss på dansgolvet! Pratade med Richard Street och Markus Fagervall! =) Fick även en Tyrkiskpeppershot av Markus! Även fast han kanske inte var helt medveten om det själv… (Sen var modellkandidaten där också).
Det var glamour-pluspoängen för kvällen! Ca 170.

Minuspoängen, ca 52:
Innan vi gick in på galan fick vi stå ute och frysa i snöregnet och vänta på att alla fulla EBI:are skulle komma. När vi väl kom in och hade hängt av oss jackorna blev vi upplysta om att vi var i fel byggnad, så vi fick ut och frysa i regnet igen och sedan stå i nästa garderobskö. När vi tillslut kom till borden var det rätt fullsatt, så vi fick inte riktigt sätta oss bredvid vem vi ville, och maten var halvkall innan man hade hämtat allt och kommit tillbaka till sin plats. Fick även byta bestick som var odiskade och bad om ett nytt vinglas eftersom mitt var smutsigt. Alla vinglas var dock slut och eftersom alla servitriserna var typ 16-åriga gymnasieelever (ja, jag hade några av mina där) utan fantasi, till att typ diska glaset, fick jag dricka mitt vin i ett ölplastglas. Jo, ett ölglas i plast! Med Spendrupslogga och allt. På en tillställning man betalat 500 spänn för…
Och när jag stod och pratade med Markus på Station kom en av mina mentorselever fram till mig och avbröt med frågan ”Men du, raggar inte du på fel kille nu?”. Tack för den. Sen blev det inget mer sagt till Markus… Har desto mer att säga till eleven till veckan dock… (Förstår inte varför hon var där, det var ju åldersgräns 22...) Men men, det var ju som halvroligt ändå.

Plussidan väger i alla fall upp. Trots plastglas och elever. Jag fick trots allt en shot av Markus Fagervall!! ;)

Inga kommentarer: