onsdag 7 november 2007

Modellkandidat och hälsoprofil

Dagens glamourinnehåll:

Ca 10p.
Pratade ganska länge idag med en riktigt snygg lärarkandidat, som några av mina elever definierade som "spännbögen". Jag förstår varför. Han såg mer ut som någon som skulle jobba på en riktigt trendig klädbutik alternativt ett gym eller ännu troligare – som modell. Inte som en lärare - för att späda på mina egna fördomar… (Stod och tänkte ”varför bytte jag om till Birkenstock efter min sista lektion?! (Flera glamourminuspoäng!) Skulle ha behållit mina nyss-i-Stockholm-inköpta-stövlar på!”). Han ska i alla fall vara kvar på skolan i tre veckor till. Bra, då har jag ganska höga glamourpoäng i tre veckor. Vår skola har ett markant underskott av unga, snygga, manliga lärare. Det finns ingen under 35. Därför är vi unga, snygga, kvinnliga lärare =) glada när det kommer sådana kandidater. Det ger ju lite guldkant på vardagen.

Ca 15p.
Hade en bokad tid med en kvinna från kommunhälsan idag för att göra en hälsoprofil. Jag vet, det är glamourminuspoäng redan i ordet ”kommun”, men det kändes ändå rätt lyxigt att få en timme och 40 minuter alldeles gratis (tänk vad en personlig coach skulle ha tagit betalt) med en idrottslärare/sjukgymnast för att utreda mitt allmänhälsotillstånd. Att jag sedan grinade genom största delen av samtalet och att hon sedan upprört gick iväg och pratade med min chef om min arbetsbelastning sänker kanske glamournivån. Men det kändes otroligt lyxigt att någon lyssnade på en så länge och lovade att ta tag i saken och se till att det blir någon förändring. Det kanske leder till fler glamourpoäng senare, i min nu (jag erkänner), rätt så glamourtorra vardag. Hoppas jag.

Totalt 25p av…? (100 möjliga?)

Inga kommentarer: