fredag 30 november 2007

One Reason to Hate Small Town Living

Har i veckan försökt köpa en ny compact foundation: Kanebo’s Total Finish, Soft Ivory nr. 102.
Skickade min man på stan på lunchen i onsdags för att införskaffa detta livsviktiga tillbehör. Det var slut. 103 hade de men inte 102. Skulle komma in imorgon, torsdag, alltså. Gick dit idag och det var fortfarande slut. De får sina leveranser tisdagar och torsdagar men de hade alltså inte fått något från Kanebo.
Sådana här dagar önskar jag att jag någon gång hade gjort slag i saken och flyttat söderut. För vad gör man då, när det man vill ha är slut på en affär??! Jo, man går till NÄSTA. Här finns det EN affär som säljer Kanebos sminkprodukter. EN! Jag gick till och med till den andra tänkbara affären, som i andra städer säljer Kanebo, för att försäkra mig om att de inte hade utökat sitt sortiment utan min vetskap, men ICKET. EN affär säljer Kanebo i denna too-small-town, och denna ENDA affär hade slut det som jag behöver NU! Inte på tisdag till veckan, möjligen, utan NU!

1 kommentar:

Anonym sa...

inte så många glamourpoäng där kan ja tänka mig...