måndag 19 november 2007

Less på utveckling!!

En kompis visade upp sin nya mobiltelefon i helgen. Han hade ett riktigt schysst tema som ändrade färg efter tiden på dygnet! Everchanging hette det. *Vill haaa!* Han provade skicka över det till min mobil som är drygt ett halvår gammal (relativt ny och jättefin enligt mig) men bakgrundsbilden med den fina blomman som vajade i vinden blev bara svart på min mobil.

Ibland blir jag så less på utveckling! Något som är ett halvår gammalt tycker jag är ganska nytt, men inte med dagens utvecklingstakt. Utveckling är ju positivt, men ibland blir jag bara så less! Less på att man aldrig ska få vara nöjd med något. Less på att det alltid finns bättre. Less på att man ska uppdatera sin garderob, sin dator, sina smycken, sin frisyr, sin hemmabio, sina inredningsdetaljer, sin mat, sin allt.
Konsumtion konsumtion konsumtion! Det är vad vi ska hålla på med hela tiden. Konsumera mera och aldrig vara nöjda. Aldrig tycka att något duger som det är, att någon duger som den är. Ibland vill jag bo på en öde ö och skita i att sandaler inte är säsongens it-sko!

Inga kommentarer: