tisdag 30 juni 2009

Auktion

Nu ska jag kommentera auktionen. Tror jag har smält och bearbetat det mesta.

Det finns vissa situationer som jag har svårt att hantera. Det gemensamma brukar vara att det är extremt rörigt alltså alldeles för många intryck på en gång. främst av sådant som av mig uppfattas som negativt. typ billiga saker på loppis i en enda hög osv. ett bra exempel på sådant jag inte hanterar bra är Svansele Vildmarkscamp för er som varit där. Kan hänvisa till ett gammalt inlägg så förstår ni om ni vill läsa.

Aktioner kan nu också läggas till listan.

För er som tror att auktioner är glamourösa välordnade tillställningar där man får en fin broschyr med förteckningar över vad som ska säljas och en rund skylt att hålla upp med en siffra på har ni bara sett hur autioner går till på film eller typ i ett specifikt Sex and the City-avsnitt som jag tänker på, där Samanta bjuder på en diamantring formad som en fjäril eller trollslända eller likande.

Det här var inte så. (Men oroa er inte. Jag hade inte förväntat mig DET). Jag tänker inte raljera över vad jag tycker var dåligt utan jag nöjer mig med att konstatera att jag anser auktionisten vara inkompetent och arrogant och undrar vad han har gjort i mormors hus under alla timmar han har varit där. Sorterat och ordnat upp för försäljning kan det då inte ha varit.

Men jag är i alla fall nöjd med att ha kammat hem många fina saker som både har nostalgiskt värde och ger vårt hus mer den rätta 50-tals karaktären. Telefonbordet som nu står på hallgolvet i väntan på att sättas upp och ihop ordnade mamma. Tack mamma!

2 kommentarer:

elenor sa...

Du har förstås aldrig varit på gårdsauktion förut och jag skulle ha satt mig ned och gått igenom vissa saker med dig förstår jag nu, eftersom jag ju vet hur du målar upp bilder ;). Om jag fixade telefonhyllan så är det snart dags för dig att ta itu med rörmokarna, sånt är du mycket bättre på än jag! Just nu känns det som om jag anser alla vara inkompetenta, vare sig det är auktionister eller rörmokare. Tur att man är perfekt själv!!!

Glamour Teacher sa...

det behövdes nog ingen genomgång innan. jag var ordentligt uppvärmd med två dagars röjning av bråte, men det blev för mycket i alla fall.

tycker rörmockarna att de har gjort allt de kan? ska jag ringa och vara arg ;)