torsdag 4 juni 2009

Uppe med tuppen! (eller snickarn)

Idag steg jag upp 06:50 för att hejja på snickaren som kom kl 7:00. Minns inte när jag var uppe så här tidigt senast! Jo, det gör jag. Det var kanske någon vecka sedan. Men annars är 7:30 mer min vanliga tid. Måste ju vara Sveriges morgontröttaste person!

Jag vet att jag har försummat bloggen lite på senare. Det beror på att nationella proven och betygen har sugit bort inspirationen. Fast det är inte hela sanningen. Sanningen är att jag har blivit Facebook-beroende. Varför ska man egentligen blogga när så många fler läser och kommenterar så mycket snabbare där? Det är ju mera kommunikation där. Här är det mest jag som skriver. Är det kanske så att jag är för social för bloggen?? =) Kanske. Nej, mest är det att jag har för lite tid. Men snart så! När betygen är satta kommer man att ha mycket mer tid över till att skriva av sig.

Jag hatar egentligen när folk skriver om att de INTE skriver. Vet inte varför jag gör det själv nu. Ville nog mest konstatera mitt Facebook-beroende.

Man vet att man Facebookar för mycket när man tycker det är jobbigt att kommentera på bloggar eftersom man måste logga in då. Eller i alla fall helt enkelt måste skriva något. Man kan inte bara klicka på "I like". Eller när man på jobbet irriterar sig på att man inte kan "Gilla" det senaste inlägget i personalinfon. Dessutom på en skola där jag inte ens jobbar (min skola har alldeles för omodern interninfo att tanken skulle slå en), så jag skulle säkert inte kunna klicka överhuvudtaget eftersom jag säket inte skulle ha en användre! Men det måste vara allvarligt när man vill ta upp det som ett förslag - att personalinfon ska göras webbaserat så man får kommentera eller Gilla. Jag är helt Facebookifierad alltså!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Me tooo! ...och spotified! Kombinationen är klockren!

Glamour Teacher sa...

Vore ju trevligt om du ville säga vem du var om vi nu ska ha något gemensamt :) Spotify har jag dock inte.

Anonym sa...

Är bara lite trött så jag glömde. Du kommer och hälsar på mig nästa helg. Ring a bell? Fast nu kommer jag att vara anonym en gång till bara för att... ;)

Glamour Teacher sa...

aha! Jo det ser jag framemot!!

kollegan sa...

jag var uppe klockan fem. Bara så att du vet :)

Little Miss Splendid sa...

När går du på sommarledighet?

Glamour Teacher sa...

jobbar nästa vecka + måndag tisdag veckan därpå.