tisdag 16 juni 2009

Packing up

I'm packing up my work-related life once again. Only this time with a much happier mindset.

Har jobbar klart sista dagen här.

Thank God Almighty I am free at last.

Det har varit en prövning, men för att slita på en klyscha, så här efter att hela läsåret är slut kan jag faktiskt säga "What doesn't kill you makes you stronger". Yeay! I'm a survivor! At first I was afraid I was petrified. But I grew stong! =) Ok, nu räcker det med klyschorna =)

Några saker kommer jag dock faktiskt att sakna:

Det är nära hemmet.
Nära stan.
Det är varmt = man slipper frysa konstant.
Luften i arbetsrummet är bra = man slipper ha huvudvärk från kl 14 varje dag.
Maten är billigare och salladen är bra!
Färre möten och sånt som upptar ens tid.
Mina fina elever.
A och H m.fl.

Men aldrig förr har jag kännt att jag faktiskt längtar till hösten. Mycket beror på att jag bara har jobbat 80% och känner mig inte helt utsliten och sönderstressad som alla andra vårar. Men mest ser jag framemot att få jobba där jag vill jobba igen!

Inga kommentarer: