söndag 28 juni 2009

Beachen/Gräset

Det har varit några semi-glamourösa dagar. I torsdags ansåg vi oss vara tillfälligt lediga från utrensningen av huset och jag följde med Magda till beachen och övningssolade lite inför Grekland. Har verkligen varit Greklandsvärme här hemma!

På kvällen följde jag med min febriga bror till Ostvik för att ta oss an det hav av gräs som har fått växa fritt under våren/sommaren. Poängteras bör att jag har gräsallergi som tydligen verkar bli värre för varje år som går. Och en gräschock kanske inte är bästa kuren? Här kommer några bilder på eländet. Tyvärr återges ju dock höjd/tjocklek inte särskilt bra på foton...


Här gav vi upp för kvällen. Då var klockan 23:30.

Sammanlagt tog det ungefär 7 timmar för två personer att klippa. Då vet ni.
Efter det förtjänade/behövde jag en massage. Tydligen skilde det flera centimeter mellan mina ben. Bra tyckte jag. Det ska synas varför man har ont.

Efter massagen blev det middag i solen på favvorestaurangen Johanna i parken med några vänner.
Sedan gick vi hem till Magda som hade lite party. Men när de andra gick ut gick vi hem för vi skulle ju upp på auktion. Auktionen kräver dock sitt eget inlägg. Vid tillfälle. Nu ska jag äta frukost - havregrynsgröt med blåbär från mormors frys. Tog dem som arbetsbetalning :)

Inga kommentarer: