onsdag 17 juni 2009

T9-hjärna

Dock INTE gärna Micke. =)

Juni-alzheimersen slår till på nya sätt hela tiden. nu verkar det vara hörseln som är påverkad. eller kanske hjärnans tolkning av hörselintrycken. hur mycket fel kan man höra på en dag?? det verkar som att min hjärna inte helt uppfattar vad som sagts och slår då upp närmast relaterade ord. det behöver inte ens nästan vara ett liknande ord. precis som min mobil gör när jag försöker skriva något. T9-funktion alltså.

Lennart Gran blev Gunnar Björk
Formen blev korven

Resten har jag glömt. Det var en massa fler feltolkningar men de kommer jag inte ihåg. Jag har ju alzheimers.

Det här får mig också att dra paralleller till när jag skrev C-uppsatsen i religion och hade för mycket värk i händerna och provade ett röstprogram till datorn så att datorn skrev vad jag sa. eller i alla fall ungefär vad jag sa. eller ibland inte alls nära. det bästa exemplet jag kommer ihåg var när jag sa "prästerna" och programet skrev "lädervästarna". Bra assosiation va? Typ som T9. Lika roligt var det också när man skrek "Neeeeeeeeeeeeeeeeej din idiot!" åt programet och den skrev det alldeles rätt mitt bland alla andra vackra fraser om präster och lädervästar. :P

När jag skriver in "prästerna" på telefonen får jag bara upp alternativet "prästernb". Fantasifullt va? Skriver jag istället in "Gran" får jag alternativen: Iran, Gram, Grän, Isan, Gräm, Grån, Grann, Gränser, Granit, Gramm, Gränsen. Dock inte Björk. (Jag vet att det märks att jag har soooommarloooov!) =)

2 kommentarer:

e sa...

Jag tror jag skrattar ihjäl mig! Mina juniproblem består av att gå ut och gå och upptäcka att jag har olika skor på fötterna eller som när jag handlat igår kväll och kom till bilen så var bilnyckeln borta. Hundarna i bilen, jag och maten utanför, grinfärdig blev jag. Förresten så har Gunnar Björk ringt, men jag svarade inte!

Mari sa...

Låter som ni har "juniproblem" som jag har året om =) Det där med nycklarna förstår jag kan vara "gråtträsk" varning..men olika skor..måste man ju bara skratta åt.
Hoppas ni båda får en skön o avslappnad sommar så "batterierna" får laddas ! Kram