söndag 21 juni 2009

Midsommarhelg

Helgen har bestått av mycket god mat och många trevligheter!
Började midsommarafton med champagefrukost hos mina föräldrar.

Det var brors födelsedag så vi var ju tvugna att hinna med ett firande. Mamma hade gjort jättegod frukostbuffé - rena hotellfrukosten och jag hade med en flaska bubbel! Man måste ju fria stort när man fyller 21 eller hur?! ;) Han verkade dock inte särskilt entusiastisk över den tidiga (?) timmen.

Efter frukost var det dags för sillunch i Kroksjön. Superfin utsikt från verandan! Rena sinnebilden av svensk sommar! Tyvärr inkluderas även myggen i detta...

Några ambitiösa gjorde till och med en midsommarstång som vi fick dansa kring. "Räven raskar över Kroksjön" var något helt nytt ;)

Midsommardagen tillbringades hos mina föräldrar med släktmiddag, Kubbspel och mera mygg. Pappa lyckades röka laxen så den blev den godaste jag ätit. Frågan är om han kan göra om samma sak igen?

Idag har jag utnyttjat soltimmarna med Cissi och sedan tränat Power för första gången i mitt liv! Därefter cyklat med bror till Bergsbyn för att äta jättegod sallad som min syster och hennes kille gjort.

Så en allmänt skön och slapp helg alltså! Nu borde jag dock gå och lägga mig och ladda för morgondagen. Målning (får se hur långt jag kommer) och förberedelser för mamma och pappas 30-åriga bröllopsfirande står på agendan. Blir nice!

Inga kommentarer: