onsdag 9 mars 2011

Strandad valross

När jag beklagade mig för barnmorskan att jag inte kommer mig ur soffan själv om jag är lite kissnödig deklarerade hon myndigt Näe du har ett bebishuvud i bäckenet, så det är inte så konstigt.

Det låter så komiskt och självklart ibland när hon kommer med påpekanden. Att jag lixom borde fatta det själv, men jag tycker det är som märkligt detta. Man tänker lixom inte konkret hela tiden på varför saker är som de är. Men det är klart, "en melon fastklämd", som hon uttryckte det bromsar ju helt klart upp lite.

Idag har jag i alla fall rättat klart mina sista uppsatser för i år, så nu är det bye-bye work! Nu kan jag ägna mig åt att vara valross på heltid! Sweet!
Published with Blogger-droid v1.6.6

1 kommentar:

Agnes sa...

Snart är valrossen ett minne blott! Du är väl en sån som kommer att hoppa i dina vanliga jeans dan efter bebben har kommit ut! Lycka till!