torsdag 10 mars 2011

Plastfrotté är väl glamoröst?

Som kan ha framgått av mina senaste inlägg är det inte alltid så glamoröst att vara gravid. (Därför ska jag lyxa till det med en ansiktsbehandling i eftermiddag för att utjämna lite).

Jag har införskaffat ett plastfrottélakan till spjälsäng som jag har i min egen säng ifall vattnet skulle gå på natten. Jag har även ett mindre som jag fått till vaggan nertryckt längs kanten eftersom en kollega upplyste mig om att hennes madrass lika fullt blev förstörd, trots ett stycke plastfrotté. När hon satte sig upp och skulle kliva ur sängen rann fostervattet mellan frottén och kanten på sängen så sidan av madrassen lika fullt blev blöt. (Allt ska man då tänka på).

Men nu undrar jag om inte den lilla frottén hellre skulle behövas till min kudde. Jag säcklar så mycket när jag sover. Det blir väl så när man är för tät i näsan för att andas genom den... Och torra läppar får man. Torra läppar men blöt kudde. Fast säckel känns bättre än fostervatten.
Published with Blogger-droid v1.6.6

2 kommentarer:

e sa...

Det där var inte glamoröst, nää!

Agnes sa...

Näää, verkligen inte glamoröst!!;)