måndag 28 mars 2011

Dalahästar och associationer

En del saker är jättekul att ha kvar från barndomen, särskilt nu när man ska ställa i ordning ett barnrum åt bebisen. En av dessa är min och en är min mans, båda från början av 90-talet. Visst är det roligt att vi båda gjorde den typiskt svenska semestertrippen till Dalarna när vi var små och fick var sin Dalahäst (ni kan ju gissa vems den större är)! När vårat barn blir stort nog ska vi åka dit och köpa den en egen häst och förhoppningsvis hälsa på våra vänner som har sommarstuga där och också väntar barn när som helst!

Maken tycker att mina motivmålade naglar ser ut som de här Dalahästarna... Något han är särdeles bra på min man är att associera hej vilt. Det brukar sällan vara till det positiva men ändå väldigt träffande och roligt. Som det året då han "förstörde" mina nya Filippa K-muggar genom att säga att de såg ut som plastmuggar staplade i varandra... Men jag har kommit på att det är genom detta jag ska bli rik under min mammaledighet. Jag ska skriva en bok med alla hans associationer och tjäna en massa pengar på det!

Undrar om detta är något jag hoppas barnet ska ärva? Vore ju jobbigt med två stycken som tänker i konstiga banor. Men kreativ tankeförmåga är ju främst positiv. Fast helst kan den få ärva sin pappas tankeförmåga i övrigt. Vi säger så, daddy's brains and mommy's looks! Det torde bli oslagbart! ;)
Published with Blogger-droid v1.6.6

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag kan ju faktiskt förstå kopplingen mellan naglarna och hästarna. Eller, i alla fall målningarna på hästarna. Fina naglar vilket som!

Nicke sa...

Mommy's looks = gråa hår eller? :-)

Glamour Teacher sa...

Även Daddy har fått några gråa hår och hör sen!