onsdag 3 november 2010

Lovlyx

När råttorna är borta dansar katterna på borden - alltså när eleverna har lov passar vi lärare på att luncha på stan!

Premiäråt på stans nyöppnade restaurang Los Peppes och jag var helt lycksalig! Ingen stress, inga elever som tittar in genom glasfönsten till terrariet, utan bara vacker miljö, avslappnat och goood mat. "Det här är ju helt fantastiskt" var min kommetar. "Eller samma som förra veckan, och veckan där före och veckan där före" var makens...

Vi lärare har det otroligt bra på många sätt, men något vi inte är bortskämda med är långa stressfria luncher på stan. Så man passar på när tillfälle ges!

Published with Blogger-droid v1.6.3

2 kommentarer:

elenor sa...

Tyckte du gav mig ett surt sms-svar, när jag messade och frågade vad du gjorde igår (när Jonathan och jag såg er). Jag ville ju veta om du var på föreläsning eller på skolan. "Jobbar", var svaret, men jag tänkte att du inte fått någon mat än ;)

Glamour Teacher sa...

Jaa jag ville väl kanske inte ägna så mkt tid åt att smsa på restaurangen. Om du hade frågat är du på föreläsning idag hade du fått svar på det du ville veta :-)