onsdag 10 november 2010

gy2011

Två heldagar har vi ägnat åt nya gymnasiereformen, i Umeå igår och i Skellefteå idag. Igår blev vi bussade till umeå, bjudna på frukost, lunch och eftermiddagsfika, vilket ju måste sägas vara ganska extraordinärt i våra sammanhang, så jag låter det vara så också. Idag fick vi ordna med maten själva så jag fick med mig ett gäng till samma ställe som jag lunchade på förra veckan.

Och den här gången var maten helt suverän!

Förrutom att äta har jag idag gått omkring på min gamla gymnasieskola och försökt föreställa mig känslan av att jobba där en dag. De två inriktningarna av samhällsprogramet som jag helst vill jobba på kommer troligtvis att ligga på den skolan i framtiden och då måste man ju flytta. Och det kändes faktiskt riktigt bra.

När jag var där för flera år sedan som kandidat i två veckor kändes det absolut inte bra att vara där, men nu har jag nog vuxit till mig och fått mer distans :) Och de lärarna som jag har haft och som jobbar kvar tycker jag är riktigt trevliga!

Risken med att stanna kvar där jag är nu är ju bara att man kommer att känna sig bitter över att någon plockade bort russinen ur kakan... Nu tänker jag att jag kan bli ett russin själv och pryda en annan kaka :D hehe. (Nog för att jag tänker att det ska dröja länge innan jag beskrivs som ett russin) ;)

Men sen vet man ju ändå inte var man hamnar, man får kanske inte alls välja. Jag har ju ett ganska dåligt läge också eftersom jag inleder den nya reformen med mammaledighet... Fast om jag säger att jag vill jobba lite grann termin 2 så måste de väl sätta ihop en tjänst åt mig... Hmmm... Får nog gå och prata lite med chefen. Men då måste jag ju först veta vad jag vill säkert...

Inga kommentarer: