lördag 6 november 2010

Alla helgons dag

Idag har vi tänt ljus på morfars grav. Fint blir det och det känns fint att lägga dit något fint även om det kommer snöa över ganska fort.

Jag tycker det är bra med sånna här dagar då man reflekterar och minns lite särskilt. Det behöver vi i våran stressade tillvaro, även om man så klart bär mycket med sig i vardagen.

Han var rolig min morfar och hade många härliga citat och varje gång jag tar på mig en kofta ..måste jag tänka "en koftigan. Eller är det en gens?". Så sa han alltid. Eller om något inte var särskilt roligt då så han alltid "jo man kunde hålla sig för skratt", det brukar jag tänka och då blir det ju faktiskt lite roligare. Eller "är det en vindruva" när man äter en oliv :)
Published with Blogger-droid v1.6.3

1 kommentar:

Susanna sa...

Det slog mig, då jag var & tände ljus på min farmors dag, att alla helgons dag & att besöka en kyrkogård vid detta tillfälle är mer än speciellt. Det är enda stället & enda dagen på året då man verkligen kan se bevis på att människor älskar varandra. För det är ju därför man tänder ljus på gravar - för kärlek & saknad. (Ja, i sanningen namn kanske det finns några skuld-ljus oxå men...) Det tycker jag är fantastiskt i en värld som bombarderas av krig, våld & elände!