lördag 18 april 2009

Vegas, tygmysterium, shopping, afro, 30-års kalas

Åt lunch med Nicke och hans arbetskompisar på Vegas igår som har fräschat upp restaurangen avsevärt. en fotograf skulle ta lite bilder till den nya hemsidan och hans kommentar var citat jag har varit här flera gånger tidare i veckan och fotat men det har aldrig varit så här bra tidigare. slutcitat. Vad kan man utläsa av den kommentaren? Att dataingengörer är snygga?? Eller var det deras sällskap?? :)

Eftermiddagen skulle ägnas åt att leta nya grejer till kyrkans skyltfönster och på Vegas hängde det här tyget:

"Jerusalem!" tänkte jag direkt jag såg det. Det där MÅSTE vi ha i skylten! När jag frågade vart det var köpt och de sa att det var inhandlat lokalt. Så därför sprang jag och Helena

på varje butik i stan som säljer tyger men det fanns igenstans. Det bästa tipset vi fick var att det var från Sandbergs och på en tapetaffär som säljer Sandbergs fick vi se ett annat tyg som påminde om det här, men det var kan hända ändå bättre. Ett somrigare Jerusalem lixom. De ska beställa hem tygprover.

Jag skulle också träffa vaktmästaren och medans jag väntade på honom i ca 40 minuter han jag ju så klart med lite shopping också.

Därefter fick jag med min mamma på ett afropass! Skitkul! Hon kommer nog att köra fler gånger.

På kvällen var det 30-års kalas. Grattis Jonas! (Undrar dock vad han är mest nöjd med - presenten eller bicepsen?) =)

2 kommentarer:

brosan sa...

du är säker att du inte jobbar för friskvårds som rekryterare? :)

kollegan sa...

Härligt! Ta med mor din vecka 19 för då är jag redo igen :) Har just varit på utbildning och har ONT i kroppen! Kram!