torsdag 9 april 2009

Förberedelser inför våren

Visserligen snöar och regnar det ute om vart annat men det är ju ändå april. Därför tänker jag handla mig en ny cykel.
Så här ser min gamla trottjänare ut:

Den har jag haft sedan jag var 11 år! Nej, det är inget aprilskämt. Hallå, det är ju den 9:e!

Vi har haft många äventyr tillsammans. Med bådas våra liv som insats. Det var till exempel en gång då jag skulle testa om jag kunde slippa trampa hela den sista raksträckan hem om jag trampade allt som gick nedför den branta backen först. Det var bara det att samtidigt som jag och cykeln kom fram till övergångsstället gjorde en SAAB också det... Jag gjorde bedömningen att Här-går-man-skylten var säkrare att stanna mot än SAABen. Ont gjorde det för oss båda och vi fick båda lite skavanker.

Mina dock övergående. Sedan dess har flertalet andra incidenter gjort att min fina cykel numera är rätt så sliten och skrev och sedan handbromsvajern gick av är den ganska livsfarlig ner för backarna eftersom fotbromsen inte riktigt räcker till...

Så därför ska jag nu gå och köpa mig en annan. En tantcykel. Med korg och hela kittet!

Jag gav mig på försöket för 2½ år sedan, men på grund av en extremt opedagogisk försäljare blev det inte av. Jag hoppas på att någon kan snärja mig idag i stället för jag behöver verkligen något trafiksäkrare och mera praktiskt.

Inga kommentarer: