tisdag 28 april 2009

Jag listar fördelar med respektive skola

Jag kanske ska byta tillbaka till min tidigare skola till hösten.
Just nu är framtiden oviss. Jag försöker ställa in mig på båda alternativen.

Fördelar med att jobba kvar där jag är nu:
Nära hem
Nära till stan
Bärbar dator ingår
Soft schema utan så många möten odyl.
Stämmningen är väldigt avslappnad och man upplever sig aldrig iaktagen och utstirrad.
Man behöver inte anstränga sig särskilt mycket för att typ vara bäst klädda läraren. Man är lätt den yngsta och fräschaste (ja jag är kaxig, och nej jag överdriver faktiskt inte särskilt). På min gamla skola är man mera en i mängden vilket dock ger upphov till inspiration. Där jag är nu har jag nästan börjat tänka "fleecetröjor är väl rätt hot ändå" typ. Och där jag är nu är jag en i mängen på ett helt annat sätt.

Fördelar med att byta skola:
Samarbete existerar. Temaarbeten odyl.
Utbyte av uppgifter förekommer.
Utvecklingsarbete förekommer också.
Man får känna att man ingår i ett sammanhang.
Man kan sätta sig ner med någon och prata av sig och till och med grina om det behövs.
Man vet vad folk heter.
Folk vet vem man är.

Bekvämligheter till trots. Jag tror trots allt att det väger upp att byta tillbaka.

1 kommentar:

Little Miss Splendid sa...

Håller tummarna för att du ska kunna byta!