tisdag 21 april 2009

Tisdagstrött x5

Idag har jag varit dödligt trött.

Drack min första kaffekopp på skolan det här läsåret. Det säger väl en del. Börjar nog vara påverkad av Stieg Larsson. Läser Flickan som lekte med elden vilken är grymt bra! Men karaktärerna dricker kaffe hela tiden. Under lovet har jag druckit kaffe varje dag. Brukar ju göra det på helger och nu har det varit helg i drygt en och en halv vecka. Stieg Larsson bidrar nog både till mitt kaffedrickande och min trötthet. Har svårt att lägga ifrån mig boken på kvällen. Men jag kan nog inte skylla all min trötthet på honom. En dryg veckas helg sätter sina spår. Tisdagströtthet x5 typ.

Vad kan jag säga i övrigt om helgen som var då?

I lördags var jag på stan en sväng med svägerskan och tog hem take away kaffe till rörmockarmaken som låg under diskbänken och fixade avloppsrören. Ja, jag vet att det är oförskämt lyxigt att gå på stan när maken gör rörmockarjobb, men det var bara typ en timme.

På kvällen bjöd Cissi och Johan på god mat och gott vin och vi spelade Alias. Jag och Ingoman knäckte! Kändes så lyxigt och vuxet med bjudmiddag. Måste bjuda igen så snart det går laga mat hemma. Vilket teoretiskt sätt är möjligt från och med igår! Jippi! Problemet är att jag har glömt hur man gör!! Vad ska jag laga som första middag på min nya spishäll??


Söndag – mycket renovering och mycket bra möte på V.

Igår sålde jag vårt gamla köksbord som har dolts med vaxduk i många år. Skönt!

Därefter tränade jag Core OCH Afro. Instruktören hade varit på utbildning så det var nog därför passen videofilmades. Inte riktigt bekväm med det nej. Men jag hör numera alltså till de där galningarna som tränar DUBBLA pass! Är nog mest det som är förklaringen till att jag är så sjukt trött idag.

4 kommentarer:

kollega sa...

He he, är det därför du ska köra tre pass m mig ikväll?

Glamour Teacher sa...

näe fullt så galen är jag inte! Men jag hade gärna kört två pass om jag hade tänkt på det.

Little Miss Splendid sa...

Jag fattar inte hur jag lyckades missa detta inlägget. Ville bara skriva att det blev ju jättesnyggt!!

Glamour Teacher sa...

tack! men det är ju dock inte riktigt färdigt.