torsdag 23 april 2009

Premiärjoggat för i vår!

Så har man premiärjoggat för den här våren!

Kändes riktigt bra faktiskt! Har fått lite beachnoja faktiskt. Räknade efter att på två år har jag gått upp 6 kg nu! Där får det minsann stoppa! Skulle gärna gå ner 2 st nu så man kan ha lite fler gamla kläder som har krympt. :P Men jag har inte riktigt motivationen till det. Jag har alldeles för mycket motivation för att fika =) Jag jobbar ju bara 80% och har det jättelungt och bra och det känns ibland som att jag fikar 20%. Så nu tänkte jag i alla fall att jag kan ju träna 10% och fika 10% i alla fall, så kanske kurvan går åt rätt håll. :) Eller åtminstone stannar upp.:)

Nu drar ju nationella proven-tiden igång. På fredag får jag in 26 + 11 uppsatser. På tisdag 30+26. Total: 93. Varje uppsats tar lågt räknat en halvtimma. 93x30=2790 minuter. Suck. Och veckan därpå får jag in 26+11-30+26 hör- och läsförståelser. Alltså 93x2 prov = 186 stycken!!!! Usch!

Men det här året har jag bestämt mig för att ha en bättre motivationshöjare än förra årets chokladbollar. I år ska jag pausjogga i stället för att pausäta chokladbollar. så slipper man kanske ägna sommaren åt att försöka åtgärda skadorna.

Good luck me.

Inga kommentarer: