onsdag 12 november 2008

Varför åker alla till Stockholm?

I helgen var var mina svärföräldrar till Stockholm av ingen annan anledning än miljöombyte. I veckan ska både min man och min pappa åka till Stockholm med jobbet. För två veckor sedan var en kompis till Stockholm på utbildning.

Tyvärr har ju inte jag riktigt jobbet som gör att jag får åka till huvudstaden på kick-off eller utbildning. Men jag fick i alla fall åka till Munkviken med jobbet...

En Stockholmsresa bara för miljöombytest skull vore inte helt fel.
I början på november förra året var jag till Stockholm av denna anledning. Då blev det Café Opera och kändisspotting på köpcentren. Sedan fanns det bildbevis av mina uteäventyr på det tveksamt förärande tvprogramet Fråga Olle. Det är i alla fall glamourfaktor.

I helgen som var rättade jag prov. Och besökte mina mor- och farföräldrar och firade farsdag. Inte så glamouröst kanske, men väldigt trevligt. Till helgen ska jag också rätta prov, men troligtvis inte besöka några släktingar.

Please take me away!
Är duktigt sugen på att ta ledigt och följa med min man ner och gå på stan medan han är på kick-off aktiviteter. Men men, vad är väl en bal på slottet? (Inte för att jag skulle få gå på någon men).

1 kommentar:

Anonym sa...

För mig är en vecka i Sorsele betydligt mer "glamour" än Stockholm. Tur att vi uppskattar olika saker här i livet...