måndag 24 november 2008

The End

Nu har jag läst ut den. Efter att ha legat vaken mellan 3:45-7:00 natten till lördag hann jag med en hel del läsning. Sen blev det lite till under söndagen och så idag.

Nu känns det tomt. Jag kommer ihåg varför jag inte läser böcker så ofta. - Det är så jobbigt när det tar slut. Något man har levt med under en tid är helt plötsligt bara slut. Ni som känner mig vet att jag har svårt med avsked. Finns inget värre. Det gäller tydligen böcker också. Kan man vara kär i en påhittad person i en bok undrar jag? En vampyr? Kanske. Det enda jag vill just nu är att få tag på bok #2 och fortsätta läsa om Edward och Bella. När ska hon själv bli vampyr? Titeln tycker jag gives it away - New Moon. Det måste ju betyda det. Hoppas det faktiskt. Hur ska de annars kunna vara med varandra i evighet? Eller längre än så där tre år innan hon har vuxit ifrån honom. Tills jag får veta får jag nöja mig med att se filmen på bio som jag dock tyvärr vet inte kommer att vara särskilt bra. Som min vän som gav mig boken uttryckte det efter att ha sett den: "Edward var het, filmen var sval". Men det kanske kan duga. Filmer kommer undan med att vara riktigt dåliga om huvudpersonen ser ut så här:





Till dess får jag glo på trailern over and over again:

http://www.twilightthemovie.com/

Inga kommentarer: