onsdag 26 november 2008

Tjejmiddag & Twilight

En av kollegorna på min gamla skola fyllde 30 förra veckan så vi gick ut och åt ett gäng tjejer idag och firade henne. Gomatn tapas och pressokaffe med tryfflar - nice for sure! Känner verkligen att jag lever i exil på min gamla stofilskola. *snyft*. Men efter jul blir det förhoppningsvis ändring på det.

Så klart blev det en hel del Twilight-snack och min kära kollega och vän hade med sig Twilight bok #2 - New Moon åt mig! Jag utbrast ett spontant "Jag älskar dig S!" helt överlyckligt. Hon hade lämnat igen boken och fått bibliotekarien att låna om den i mitt namn! En av fördelarna med small towns. Eller iaf small schools. Så nu ligger den här på bordet och väntar på mig. Men jag tänker nog dra ut på det lite grann. Kanske. Om jag kan hålla mig.

Efter middagen kom jag på att jag hade glömt räkna ihop poängen på ett prov som jag måste ge tillbaka imorgon fm så jag fick fara tillbaka till jobbet och göra det. Under tiden lyssnade jag på P3 Populär som skulle prata Twilight idag. De hade lagt ut intervjun med skaparna av den officiella svenska Twilight-siten och jag insåg att en av dem är ju min elev! Och jag har ju tänkt göra något på Twilight och vampyrer i klasserna... Vilken tur att jg hörde detta innan! Nu måste jag prata med henne om saken! Kanske blir det en klassrumsintervju med henne... Fick lust att tipsa lokaltidningen eller Centrumtidningen. Det där är ju en lokalnyhet ju.

1 kommentar:

Ingoman sa...

Jag hörde det också. Det var min förra nöjeskollega på Punkt SE, Miranda, som var med i filmpanelen och pratade om böckerna och filmen.