torsdag 13 november 2008

Morgonstund

har...snö i mund. I alla fall inte guld. Har alltid hatat att stiga upp tidigt. Man mår illa.

Om du undrar varför jag är uppe och bloggar 06:13 så är det för att jag har skjutsat min man till flyget. Eller ok, jag satt bredvid och mådde illa och försökte äta lite Modifast till frukost. Sedan stod jag ute i kylan för att vakna till så att det inte skulle ske några olyckor på vägen hem.

Men det är ändå något speciellt med att vara uppe tidigt, före de allra flesta. Bara tidningsbudet hade kört på vår gata före oss. På uppfarten var den nyfallna snön helt orörd - mysigt. Det får mig att tänka på alla tidiga mornar när man åkte med 6:40-bussen till Umeå. Sadistiskt men samtidigt mysigt. Nästan ingen annan är uppe och det är mörkt men mysigt med orörd snö.

Nu ska jag duscha och sedan ska jag hinna rätta lite prov innan jag ska till jobbet. Börjar 8:30. I vanliga fall helt nyvaken och dödstrött. Idag kommer jag att vara pigg som lärka. Kanske.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du inte 5.40? 6.40 är det väl en hel del folk i farten. Många börjar ju 7.00 på vardagarna.
Är ingen morgonmänniska själv men håller med dig om att det är något visst med tidiga mornar.

Glamour Teacher sa...

näe jag menar 6:40 (Fast nog hände det att man tog 6:00-bussen.)Det var sällan några andra ute faktiskt vid 6:30 när jag gick till bussen. konstigt kanske med tanke på att jag gick förbi lassarettet varje morgon...

Imorse steg jag dock upp 5:20 - hepp! nu är det dags att gå hem från jobbet. allt börjar ta längre tid än det borde...

Anonym sa...

Från Skellefteå? Såg Munkviken och Umeå..så jag kör på uteslutandemetoden och gissar på Skellefteå.

Glamour Teacher sa...

kanske, kanske inte ;)

Anonym sa...

kom tillbaka när du har gjort lumpen.. :D