tisdag 25 november 2008

IRL

Det har ju faktiskt hänt saker i mitt liv utanför böckernas värd på senaste…
Jag får sammanfatta några saker sedan förra veckan.

En massa provrättning så klart.

Fredagkvällen
var både jättebra och jättedålig. Ost- och Kexbricka med P och S. Sedan gick vi ut på ett café/pub. På väg ut till ostbutiken fick jag dock ett sms med ett väldigt tråkigt besked om en kollega. Verkar inte som att hon kommer att klara sig…. Så jag blev hemma medan de andra åkte iväg. Sedan ute på cafét fick jag så otroligt ont i magen. Har nog aldrig haft så ont i magen. Blev nog för många konstiga ostar och innehållna känslor tillsammans.

Lördag – Överraskningsdag i Piteå med bröllopsmiddag(!). Brudparet hade kvar renkalvstek i frysen (vilken gjorde sig mycket bättre upptinad än vår bröllopsmat som vi också fick över från vårt bröllop). Sedan blev vi bjudna på Stormen som var en upplevelse, men kanske inte riktigt vad man hade förväntat sig. Den var lite fel marknadsförd tycker jag. Det var mer teater än illusionsshow som man hade fått för sig. Därefter gjorde vi toast med salami och kryddost. Mmmmm my favourite. Därefter också lite glögg och lussebullar (!). Så efter två dagar av frosseri kände jag att det var dags att motverka. Så jag och C skulle gå en längre runda än vi brukar och det slutade med 2½ timme (!). Efter dusch och lunch/middag gick vi ner på stan för Skyltsöndag och promenerade omkring där i en timma till. (Så efter 3½ timmes promenerande i söndags har jag träningsvärk i vaderna fortfarande). Sedan fixade jag om lite i skylten på V, fast jag hade inte klart tygtavlorna som jag hade tänkt tyvärr. Promenerade ju istället.

Måndag och tisdag
har jag haft besök på skolan av en tjej från Kanada. Hon är gift med en av hockeyspelarna i vår stads hockeylag. Riktigt roligt att få umgås med henne och ha henne att prata i mina klasser. Har verkligen önskat att få till något sådant och ibland löser det sig helt enkelt ofattbart bra! Hon hade frågat en kompis till mig (en annan hockey WAG (= wives and girlfriends)) om inte hon kände någon engelsklärare som hon kunde få besöka. Och det gjorde hon ju! =) Och jag blev jätteglad! =) Ibland är saker helt enkelt meant to be!!

Idag har jag tränat hos sjukgymnasten vilket var en av mina sämre upplevelser. Jag vet inte om det berodde på lysrören där inne, men jag fick migrän! Har aldrig hänt förut! Det flimrade för ögonen, jag hade jättemycket huvudvärk och blev illamående. (vilket jag faktiskt fortfarande känner av lite).
Eftersom C’s jobb ligger mittemot sjukgymnasten var jag tvungen att gå in och säga hej till henne och se hur de har det. När jag sedan kom till jobbet och jag och S från Kanada kom in i mitt arbetsrum hade en av mina kollegor lagt DN med en artikel om Twilight och flera utskrivna debattartiklar på ämnet (återkommer kanske till det senare) på mitt skrivbord! Så gulligt!! (Mina kollegor är väldigt fascinerade över min obsession av Twilight och Edward eller Robert Patterson). Så nu har jag en stor färgbild på Bella och Edward uppsatt på min anlagstavla! =)

Efter jobbet köpte jag en rutig Bondelidkjol med matchande sjal som jag råkade se i skyltfönstret på MQ på väg till jobbet. (Visste att det skulle bli dyrt att jobba mitt i stan). Jag har letat en rutig kjol som inte har skolflicksmodell och längd, vilket inte funkar i mitt jobb, och min man tycker att jag ska ha kjol oftare så när jag skrev om den till honom svarade han ”Köp”. Och jag var inte sen att lyda =). På väg hem köpte jag med mig min favvomacka på Subways och en Dubble Chocolate Chip Cookie som jag har festat på.

Nu ska jag dock fortsätta rätta prov.

Inga kommentarer: