söndag 9 december 2007

Superegotorsdag

I torsdags kände jag mig lite som man måste göra om man är kändis. Stressade igenom ett fullspäckat schema mellan olika möten och lektioner. Folk som slet och drog i en där emellan.
Efter min första lektion skulle jag in på stan för att träffa en dietist. När jag hämtade jackan på mitt arbetsrum hann jag se att jag hade fått ett mail från en kollega om att hon hade lagt ut bilder från en studiedagsresa på skolans hemsida. Gick in och kollade och hittade mig själv på bild. När jag sedan skyndade iväg i korridoren mötte jag några elever ”Där är hon!” hörde jag att de sa. ”Vi vill ha din autograf!” sa de och viftade med gula lappar. Nu var de dock inga autografblock utan ledighetsansökningar, men jag kände mig ändå viktig och eftertraktad som skulle underteckna dem och rafsade ihop en motivering på tio sekunder. Dietisten jag träffade var sen mest intresserad av att prata om huset som jag och min man köpte i somras. Kände mig som att jag satt på en intervju med en dåligt förberedd journalist som mest var fascinerad över mitt liv, inte mitt arbete. Kändes i alla fall rätt bra att sitta där medan någon annan gjorde ens arbete, i detta fall, visade film för en av mina klasser. När jag kom tillbaka till skolan gick jag in i filmsalen och räknade hur många elever jag hade, men eftersom min tid var för dyrbar för att jag skulle kunna sitta där under resten av lektionen gick jag därifrån på en gång. Hade ju varit på möte under lunchen så jag var tvungen att hinna äta innan nästa lektion som var mer eller mindre en privatlektion med tre stycken elever. Kändes som ett VIP-möte där jag ägnade min dyrbara tid åt tre välbetalande kunder. (Ja, i min fantasi är det möjligt). Sedan fick jag skynda mig till nästa möte. Skulle träffa min mentor och prata om mitt jobb. Kände mig som en kändis som satt och grät ut hos Oprah! Livet som kändis är hårt. En timme och tre kvart fick jag prata om bara mig. Kändes sjukt bra med två möten på samma dag med superego tid! Efter det var det dags för yogapass. Ännu mera superego tid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Opera? Känns som du blandar ihop Pavarotti och Oprah nu :)

Glamour Teacher sa...

*suck* du vet alltid bäst. jag ändrar.