onsdag 19 december 2007

Glamour Budget: SEK 20

Ikväll ska jag hem till en kollega på lite julmys och skvaller. Alla ska ta med sig en unisexjulklapp för ca 20 kr. Men vad finns det för 2o kr nuförtiden? Inte ens ljus eller tvålar eller kylskåpsmagneter kostar så lite. Det enda som verkar finns för 20 kr är kontorsmaterial… Men hur kul är det att få ett Tippex i julklapp??
En mycket svårt uppgift som kräver mycket kreativitet. Funderade ett tag på att baka julgodis och fylla en strut med till exempel. Men allt form av pyssel och stök går fetbort denna december (även förra) så det är completely out of the question. Har funderat och funderat, men så förra helgen när jag var i Umeå råkade jag ramla över den perfekta 2o-kronors-julklappen. Ok, jag fuskade lite och överskred min budget med nio kr: ”Julmums TE” från Mique. ”Rött Rooibis te smaksatt med arom av saffran och apelsin samt granatäppelblommor” blev det. Smakar och luktar jättejuligt och gott!
Återstår att se hur bra de andra har lyckats.

Inga kommentarer: