fredag 14 december 2007

Äntligen fredag?

Gårdagens SPA-känsla är som bortblåst. Sitter hemma i soffan och tycker synd om mig själv med lite feber och dundrande huvudvärk. Inte särskilt glamouröst, nej.
Idag har jag insett att jag måste ha Sveriges mest otacksamma jobb. Oavsett hur mycket man anstränger sig och oavsett hur bra man själv ibland tycker att man gör saker och även om en del tycker att det man gör är jättebra finns det alltid de som inte gör det. Det finns alltid de som tycker att allt är skit och gärna låter andra veta det, speciellt oss lärare. ”Håll käften om du inte tänker säga något positivt” skulle jag vilja ha en t-shirt som sa. Då skulle jag ha den på skolan varje dag, särskilt fredagar. Särskilt den här fredagen. Lärare är ju inte riktiga personer med riktiga känslor, eller hur? Antar att jag tog dagens händelser hårdare än vanligt eftersom jag var lite sjuk och kände mig jätteduktig som var där överhuvudtaget. Lade mig och vilade i vilrummet för personal en halvtimme mellan lektionerna för att överhuvudtaget orka vara kvar. But who the **** gives a ****? I vilka andra jobb finns det inte en enda person som blir glad för att man offrar sig lite och jobbar fast man egentligen är sjuk? I vilka andra jobb skulle alla bli glada om man var hemma och var sjuk? Det enda som tackar en är ens bankkonto, och det kan inte ens säga det.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har också ett otacksamt jobb om det är någon tröst. alla är sjuka och de som måste jobba för dem är sura för att de måste täcka upp. kul jobb man har. jag är den enda glada.