måndag 10 december 2007

Stressdyslexi?

Jag har en ytterst ovetenskaplig teori om att jag har utveckat en form av stressdyslexi. Kan det vara så? Jag har aldrig varit jätteduktig på att stava, men numera stavar jag allt fel tror jag. Skriver en ist för än, fantacy ist för fantasy, Opera ist för Oprah för att bara nämna några av de senaste exemplen. Jag ser att orden ser konstiga ut, men det är som att hjärnan inte klarar av att analysera vad som är fel. Ibland tror jag att jag har bränt en liten ledning i huvudet. Den som håller koll på sådant som stavning, var man har lagt sina papper (eller att man håller i papperena man söker) och typ vad man behöver plocka ihop för att äta lunch. Läskigt faktiskt. Har alltid känt mig hyfsat skärpt, men nu blir jag skrämd av min egen förvirring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, du förstår väl att det är hjärnan som säger stopp. Du måste hitta ett ställe, en plats, en tid om dygnet när du kan känna dig avslappnad.

Troligen är ditt undermedveta så igång för morgondagens arbete att du inte får vila när du sover. Ta hand om dig själv!

Glamour Teacher sa...

du är klok du. jag vet att det är så det är. men vad ska man göra åt det? vet inget ställe, plats, eller tid om dygnet där jag kan känna mig avslappnad. vet nog inte hur man känner sig avslappnad heller.