onsdag 6 maj 2009

Tygmysteriet är löst!

Det är inget tyg! Det är en tapet!! Hallå! Hur dum får man va?!

Det jag har lärt mig av detta är att i stället för att slösa flera timmar på att springa fram och tillbaka på stan och verka helt knäpp i bollen ska man gå hem, starta sin dator och maila en fråga i stället. Det gjorde jag idag. Jag fick svar inom 10 minuter! Så enkelt! Tack Vegas! (De verkar dock inte vara lika snabba med nya hemsidan...).

Tapet och tapetklister kändes dock krångligare än tyg och häftpistol. Innebär också att jag måste såga till en MDF-skiva istället för att skära till en frigolitskiva. Lär väl dessutom måste måla kanterna. Hmmm... Vi får se om orken infinns.

Däremot har jag shoppat loss på ett annat tyg till Vineyard idag som ska bli draperi både i köket och framför "städhålet". Riktigt fint! Men orken att fota det och lägga ut det här infinns inte just nu. Är du där senare får du se! Tur för dig lixom!

Tur har man ibland! Jag skulle köpa ett nytt balsam idag och när jag går in till frisören står det på disken att om man köper en Graham Webb-produkt får man en annan gratis! Så nu fick jag favvoschampot inpå! Galet bra!

4 kommentarer:

Helena sa...

Härligt att kreativiteten flödar!! och kung att du kollade upp om mönstret/tapeten! har ett tips som gör att det inte blir så krångligt: vi har satt fast tapet på ramar med häftpistol här hemma! funkade hur bra som helst o blev lika fint! om du vill slippa klistret alltså....

Glamour Teacher sa...

hmmm. bra tips! fast det förutsätter att man vill ha tavlan i samma bredd som en tapetvåd (eller kortare), och jag hade gärna haft den bredare. skylten är ju bred lixom. sen känns det nervöst att inte riva sönder tapeten i hörnen tycker jag.

e sa...

Det där "tyget" finns ju på Johanna i Parken på sofforna, det kan väl ändå inte vara tapet?

Glamour Teacher sa...

näe det är nog inte samma. det har väl färger och sånt? tror det på Johanna i parken är det jag blev tipsad om som kom från Sandbergs. Beställde tygprover, men backade ur när jag fick veta att det kostar över 800 kr/löpmeter.
just ja, jag borde nog lämna igen tygprovet...