tisdag 12 maj 2009

Nationella proven are eating away my brains

Idag har jag gjort flera korkade saker. En mer dum än de andra.

Efter att ha rättat nationella prov nästan hela dagen gick jag tom i huvudet till ICA för att handla. Två gånger.

Den andra gången stannade jag utanför ingången och tog ut pengar i uttagsautomaten. Fast jag tog inte med mig pengarna. Jag lämnade, inte en hundralapp, utan fyra i automaten, vilken visst började tjuta varför en vänlig själ, som råkade vara en före detta elev som hade stått bredvid, gick in och hämtade mig. När jag tog emot pengarna av tjejen i postavdelningen bredvid automaten, stod en ganska ordentligt stor grupp människor och stirrade på mig. En av dem sa förundrat "Du har för mycket pengar".

Nej, inte för mycket pengar. För många uppsatser att rätta!

Tur i alla fall att det finns ärliga och vänliga människor! Klart en av fördelarna med småstadsliv!

7 kommentarer:

elenor sa...

Det är inget konstigt Johanna! Agnes försnillade hela börsen på ICA, efter en heldag med matte. Hon har sökt i frysen och på alla möjliga ställen. Maj är en månad då vi som har nationella prov får finna oss i sådana här saker! Gissa vem som inga nationella har??!

Glamour Teacher sa...

du. skriv inte "vi" då. det här året är du exkluderad ur "viet". lyxmänniska.

kollegan (snart, eller?) sa...

jag har inte heller några NP!!! :) TJOHO!

e sa...

Till kollagan (snart, eller?)
ALLA, utom Johanna själv vet att hon ska till A-torp nästa år. BLIM sa det både i sk-laget och fl-laget igår! Men här har vi t o m fler NP!!! Hurra!

svägerska utan lärarjobb sa...

är det här ett internt lärarforum eller?

kollega (igen...) sa...

Till svägerskan: jepp, det är det! Fast jag och du har ju också samma jobb, så vi kanske ska diskutera det här också! :)

Glamour Teacher sa...

Nu har jag också fått veta från BLIM att jag ska jobba på FL! =)

kollegan (snart, eller?) - min åsikt är att alla lärare är kollegor, ovavsett om man jobbar på samma skola eller inte. men till hösten kommer vi att vara skolkollegor :D igen! :D

Svägerska utan lärarjobb och Kollegan (igen)- det här är väl ändå inget internt forum. i så fall borde ju agnes vara inbjuden att delta. hon är ju omnämnd. men jag vet inte om hon vet om min blogg. jag har dock sett att hon skrev det där om börsen på Facebook.
hoppas den kommit tillrätta!

det där med internt lärarforum var ju faktiskt lite intressant... kanske ska vi skapa ett skvallerforum ;)