lördag 2 maj 2009

Jag ärver en häck?

Jag har precis ärvt lite pengar från min morfar.
Ärvda pengar är väl väldigt mycket glamour. Väldigt Gossip Girl och Upper East Side. Men jag tycker ändå att man hellre har sina släktingar i livet än deras pengar på kontot.

Nu helt plötsligt har jag råd med den där New York-resan jag drömmer om. Pengarna är dock inte Gossip Girl-obegränsade och det är svårt att välja vad man ska göra med dem. Att åka till New York ser jag inte bara som en glassresa. Även om det vore kul att hänga på Upper East ;). Jag ser det som att jag investerar i mitt yrke. Jag får fila på engelskan. Har inte varit till USA sedan 2002 och engelskan börjar vara ganska rostig. Men så är det ju tyvärr det här med att man har köpt på sig ett renoveringsobjekt. (Varför gjorde vi det?!) Här kan man pumpa in hur mycket pengar som helst. Det kommer aldrig att ta slut.

Det som står högst på listan av husförbättringar är en ny häck eller ett nytt altangolv och altanräcke. Kanke att kakla lilla toan här nere? Men jag tycker att svägerskans målande förra sommaren räcker ett tag till. Toan uppe behöver så klart göras om, men pengarna räcker inte till en badrumsrenovering. I så fall hade det varit det självklara valet. Men kanke räcker de till en New York resa OCH en häck!?

Inga kommentarer: