måndag 11 maj 2009

Tillfällig skrivkramp

Det här är nog mitt längsta uppehåll från bloggen.

Det har absolut inte berott på brist på inspiriation. Snarare på brist på skrivarlust.

Jag har massor med inspiration. Till exempel att helgen har varit helskön! Den har tillbringats i mina absolut sunkigaste mjukisbyxor. De är så sunkiga att de borde slängas. Men det är nog därför jag gillar dem. Vore de supermysiga och fina som min mans Pumamjukisar, som jag lånar ibland när han inte är hemma, skulle jag nog aldrig ta av mig dom. Då skulle jag nog gå till jobbet i dem. Nu när de är så här pass sunkiga kommer jag ur dem innan jag går hemifrån. Oftast. Men inte den här helgen.

Var på Agility-uppvisning i lördags i regnet på Solbacken och passade på att prova banan litegrann själv med en av mammas hundar. Det var kul! Därefter intogs en glamourös grillkorvslunch bland pensionärer och barnfamiljer på Ica Maxi! Inklusive kaffe och jättekanelbulle för fem spänn.

Igår gick jag söndagspromenaden i dem och passade på att stanna till på Annacarins glaskonstutställning! Snacka om underdressed for the occasion! Men jag erkänner - jag älskar att vara sunkig!
Till gårkvällen på vineyard ryckde jag upp mig lite och var nyduschad och hade till och med kavaj! Men INGET smink!

Idag har jag dock sminkat mig. Nu är det dags att dra iväg till jobbet denna soliga måndagsmorgon. suck.

Inga kommentarer: