torsdag 14 maj 2009

Mina kollegor låser in mig

Där jag sitter i arbetsrummet är jag lite dåld bakom en vägg. En stor bokhylla som enligt mig är mycket felplacerad som jag måste gå runt för att kunna ha ögonkontakt med någon av de andra. Den gör också att jag inte får något ljusinsläpp på mitt skrivbord. (Det finns fler saker som är dåliga med min plats men jag orkar inte dra alla nu). Denna bokhylla gör i alla fall (kanske) att mina kollegor inte alltid ser att jag sitter inne i mitt lilla hål därför låser de dörren ibland när de går ut. Förrut suckade jag och kände mig undanskyffad och ouppmärksammad. Nu säger jag "hörru, nu låste du in mig igen!". Det är främst en kollega som gör det. När en av de andra hörde att jag sa det sa hon "Johanna är så diskret." Därför lägger de inte märke till när jag är i arbetsrummet eller inte.

Alltså: Diskret!

Hur många gånger har jag tidigare beskrivits med ordet Diskret?! Noll. Hur många av er som känner mig skulle beskriva mig med ordet Diskret?! Säkert noll!

Då är frågan - säger det mer om henne, eller mer om hur jag trivs på min arbetsplats??

1 kommentar:

Kristian sa...

Hmmm, diskret... Vet inte riktigt om jag skulle säga ditt namn och det ordet i samma mening? ;) Hon kanske var ironisk, hon kanske menade att du var "diskret", dvs, säger rakt ut?

Du slutar ju där snart, freedom... ;)