måndag 21 april 2008

Support

Sånt här gör att man känner att man inte alltid har det värst på jobbet:

Supportens vardag

Supporten: Vad kan jag hjälpa till med? Kunden: Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivitbokstaven a men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkelnruntomkring?Supporten: Är markören fortfarande där? Kunden: Nej, jag är ensam här.
Nästa kund kunde inte koppla upp sig. Supporten: Är du säker på att du använt rätt lösenord? Kunden: Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det. Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var? Kunden: Det var fem små stjärnor

Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig. Supporten: Vilken modell har du? Kunden: Det är en Hewlett Packard. Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare? Kunden: Nej, den är beige

Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp. Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen? Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i. Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn? Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet

Kunden. 'Datorn hänger sig hela tiden.' Supporten: 'Har du många fönster öppna?' Kunden: 'Nej, men dörren står lite på glänt....'

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha! så fick man skratta lite då!