onsdag 9 april 2008

Caribien

Gjorde ett ärende på stan på lunchen och träffade på en tjej som åker till Miami imorgon. ! Sedan vidare på en sju dagars kryssning i Caribien. ! Bahamas!
Jag antar att det är överflödigt att skriva att jag är avundsjuk.
Kan inte tänka mig en bättre tidpunkt än imorgon för att åka till solen på. Efter de senaste dagarnas skitaprilväder som idag övergick till skitvinterväder, kan det nog inte vara mer lägligt för att sätta sig på ett plan till Miami. Tänk att ligga på soldäck och njuta av värmen och en färsk mangojuice! Slippa snöskit, uppsatser och jobbiga möten på jobbet. Bara njuta och komma hem utvilad och solbränd! Undrar om människor i Caribien är missnöjda på vädret, lessa och stressade och lider av vinter-/vårdeppression? I find it highly unlikely.
Nu lyssnar jag på Yuri Buenaventura och låtsas att jag är där istället för här. Värmen från öppna spisen och tekoppen är egentligen solvärme och huvudvärken har ingenting med stress och spänningar att göra. Rätt nice! Only wish it was true.

Inga kommentarer: