söndag 27 april 2008

Sjukt trevlig helg

En kompis från gymnasietiden som man inte träffar speciellt ofta numera kom och hälsade på i fredags. Varje gång man ses undrar jag varför man inte kommer sig för att träffas oftare när det är så sjukt trevligt när det väl blir av. Jag fnittrade som en bekymmerslös sjuttonåring igen, från första minuten då jag klev in genom dörren (han var hos oss före jag kom hem) tills han åkte igen.

Sen igår hade jag bjudit hem några av tjejerna på jobbet som också har engelska, för tacomiddag och film. Våra elever såg en film i fredags som vi ska ha någon uppföljning av på måndag. Så vi skulle se den själva och skriva några diskussionsfrågor till den. Så det blev lite jobb på lördagskvällen, men otroligt trevligt också! Även fast filmen inte var speciellt bra. Jag har sjukt bra kollegor!

Minde bra är att min man är sjuk idag. Magsjuka. Det värsta av det värsta. Bara att hoppas och be en stilla bön att man skonas.

Shopping blev det igår också! Två stycken klänningar. Får se om jag kommer att behålla båda två eller om jag lämnar igen den ena. Men jag ska på två bröllop (från början tre, men det ena blev inställt) i sommar, så man kan ju faktiskt behöva två stycken.

Inga kommentarer: