onsdag 16 april 2008

Kurs

Går just nu en kurs i samtalsmetodik. Idag, imorgon och en dag i maj. Måste säga att jag älskar mitt jobb, särskilt när jag inte måste vara på skolan! :P
Supertrevligt att få lära sig en massa bra saker, även fast dag 1 kanske inte har innehållit så mycket nytt men det är ändå bra att påminna sig.

Vi håller till i superfina supermysiga lokaler som jag aldrig har varit i tidigare så det känns inte ens som att man är i sin egen lilla stad!
Jag känner dock att jag har svårt för att njuta av förmånen att få vara någonstans fint till utan att tänka att "ja ja det varar ju inte länge" och "det här får mig bara att inse ändå mer hur sunkigt det är där jag jobbar" och "snart är man tillbaka till de slitna, dåligt planerade lokalerna med klotter och myror(jo vi har myror i korridoren utanför mitt arbetsrum. Det går en myrstig stig längs korridoren och de finns även inne i de två studierummen i närheten, varav ett är det rum som jag sitter i för stresscoachingen varje måndag) (!)".

Men imorgon ska jag leva efter mottot "Fånga dagen", "Lev i nuet" osv. och bara njuta av allt det vackra och lyxen av 75 minuters lunch + 2*20 minuters fikarast! Det är glamour det! (Vardagsmat för andra? Superlyx för mig!).

Inga kommentarer: