torsdag 3 april 2008

Alltså igen!

Denna gången är jag arg på mig själv!
Satte mig för att lyssna igenom en exempelskiva inför morgondagens nationella speaking-prov och fattade ingenting! Fel skiva! Åh! Jag tog med mig fel skiva hem! Nu sitter jag och överväger om jag ska åka tillbaka till jobbet och hämta den rätta skivan eller om jag ska skita i alltihopa. Orkar inte åka iväg. Är så trött och har huvudvärk. Tror det får vara. Jag får helt enkelt lita på min egen uppfattning och kanske lyssna på proven igen senare efter att jag har lyckats lyssna på rätt skiva. Merjobb, men skönare än att fara på jobbet nu. Sitter här framför brasan i mjukisbyxor och tänker koka en kopp te istället. Skita i jobbet och vila lite. Imorgon lär jag behöva alla krafter jag kan uppbåda. Lär inte bli en lätt dag. Men jag tänker positivt. Jag tränar inre trygghet och mental tuffhet och imorgon har jag flera tillfällen att tillämpa det. Både på elever och deras föräldrar. Så kan man se det. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: