onsdag 16 april 2008

Nikotinplåster

Jag har slutat röka.
Just nu håller jag på att försöka sluta med nikotinplåster också. Jag fastar från nikotinplåster. Det går rätt bra. Men begäret finns fortfarande där. Ibland vill jag springa till Konsum och köpa flera paket och röka upp alla på en gång. Men jag vet att det inte är bra för mig. Så på något sätt lyckas jag.

Nu är det så att jag inte är nikotinberoende. Cigaretterna är egentligen något annat. Det är ett kodnamn för något annat. Något som jag inte vet om man kan kalla beroende. Inte nu längre i alla fall. Men det är fortfarande svårt. Jag vet hur det känns att vara rökare. Och att sluta röka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det var mycket mystiskt...

Glamour Teacher sa...

ja jag gör väl som du - jobbar på att verka mystisk ;)

Anonym sa...

Kan nog ana..

Glamour Teacher sa...

Hej Anonym!
Du får gärna skriva vad du heter så slipper jag använda så många hjärnceller till att lista ut det. Jag publiserade bara en av tre kommentarer som du ville. Men jag måste ändå få kommentera den andra - går ni i skaffa barntankar!?!