lördag 11 juli 2009

Rhodos stad

En dag åkte vi in till Rhodos stad och gick och tittade på medeltidsstaden. Det är visst Europas äldsta bevarade medeltidsstad. Väldigt vackert var det! Fast lite väl turistiskt. Vi hade levt skyddade i vårt lilla Ixia och inte stött på så måna inkastare och försäljare. Det var lite jobbigt. En del var helt galna och vi undrade om vi hade en skylt på ryggen som sa "From Sweden" för det var visst glasklart för alla.







Inkastaren på bilden tyckte vi inte om. Han var nog full på jobbet och allmänt jobbig på gränsen till otrevlig och ville aldrig lämna oss ifred när vi skulle äta. Dit skulle vi då aldrig gå tillbaka, det påpekade jag också som den bitch jag ibland kan vara. De stackars restaurangägarna (det var ett familjeföretag. Tyvärr tappar man ju hela charmen med det när man anställer en galen inkastare) kom därför ut med ett fat med frukt och glass som kompensation. Men det gjorde inte inkastaren mindre jobbig för det. Men det var ju gott i alla fall.

En del shopping blev det också. Tyvärr har jag förmågan att alltid shoppa minst dubbelt så mycket som min shoppingkompis. Lite som Greklands drinksystem. Köper kompisen inget, köper jag ett plagg. Köper kompisen ett plagg, köper jag två. Här har jag köpt en rosa och lila klänning för Britta letade en tubtopp och därför gick vi in på butiken Jeans & Tops. Det visade sig vara helt fel. Vi såg inte ett enda par jeans. Knappt ens en topp. Bara klänningar. Underbara klänningar. Jag hade kunnat köpa allihopa. Det var bara priserna som stoppade mig. Man är så van H&M och Vero Moda-priser att man får lite av en chock utomlands när man kollar prislapparna.
Klänningen ska jag ha ikväll på vår fest som ska få lite Greklandstema över sig. Kanske lägger jag upp bilder senare på mig i klännigen. =)

Inga kommentarer: