lördag 11 juli 2009

Lindos

En dag åkte vi på båtutflykt till Lindos. Det var visst ett måste att åka dit. Och visst var det vackert! Påminde mig om båtturen till en liten karibisk ö i vintras. Jag äääälskar båtutflykter! Men det var sjukt varmt! Vi var vana vid blåsten på den västa sidan. På östra var det helt vindstilla.




För varmt för att gå uppför så vi red på åsna.


Åsnan var nog inte heller nykter på jobbet för den ville hela tiden gå in i bergväggen. Det resulterade i ett skrapat ben.

(Tittar ni noga ser ni skrapsåret) =) Men åsnekarln tyckte uppenbarligen att det ingick i priset. "No problem" sa han hela tiden. Nähä. Det gjorde i alla fall ont att bada i saltvattnet sen. Grekiska karlar gillar jag inte så mycket har jag i alla fall kommit fram till under den här resan. Han sa inte ens hej då när vi klev av åsnorna.

På Lindos köpte jag det enda plagg man egentligen behöver under en utlandsresa - sarongen. Så nästa gång kan kanske till och med jag packa lätt. =)

1 kommentar:

Britta Markström sa...

Åh vad kul att läsa om vår resa. Och vilka fina bilder. Mina är inte alls lika bra. Attans kamera. Tänkte försöka skicka dem till dig via www.skickafilen.se så får vi se om de kommer fram så att du får se dem. Om det funkar får du gärna skicka dina till mig.
Tack för en härlig resa! Massor av kramar! Vi hörs!